×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 355

16 Δεκ, 2017


Μέσα  στον ευρύ χώρο των ΜΜΕ, η ιδιωτική τηλεόραση  -περισσότερο από οτιδήποτε άλλο- έχει συμβάλει στην παρακμή των πραγμάτων και με έναν ακόμη, μεταξύ άλλων, τρόπο:  δημιούργησε όλα αυτά τα χρόνια ''στρατιές'' από νάρκισσους-μετριότητες της....show-biz, που εισέβαλαν βίαια, με τη δύναμη που τους έδωσε η μάζα και η τηλεθέαση, σε σοβαρότερα πεδία όπως η τέχνη, η συγγραφή, η πολιτική κτλ.
 
Με ποια αφορμή όμως το αναφέρω -και θα εξηγήσω γιατί πρόκειται για αφορμή, κι όχι για απλή αιτία;Πρόσφατα, διάβασα πως η Ζιζέλ, η καλλονή αυτη ομολογουμένως, εξέδωσε την αυτοβιογραφία της, που συνοδεύεται μάλιστα κι από πλήθος φωτογραφιών του καλλίγραμμου συνόλου της, αλλά κοστίζει ένα κάρο χρήματα, που μόνο πολύ πλούσιοι μπορούν να διαθέσουν (ειδικά μάλιστα για την αγορά της πολυτελούς συλλεκτικής έκδοσης του βιβλίου της). 
 
Είναι γεγονός πως οι αυτοβιογραφίες των εκλεκτών της show-biz, όχι μόνο στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, έχουν πληθύνει με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Και θα έλεγε κανείς -παρατηρώντας τα ράφια και τις προθήκες των απανταχού βιβλιοπωλείων- πως συνιστούν πια ένα νέο είδος στον χώρο του βιβλίου: εύπεπτα -μιντιακής ''κουλτούρας'' ...λευκώματα, με ολίγον από ρομάντζο και προσωπικές εξομολογήσεις  κουτσομπολίστικης φύσης. 
 
Ελεύθερη αγορά έχουμε φυσικά, ο καθένας έχει δικαίωμα να εκδίδει ό,τι θέλει, όμως αυτές οι αυτοβιογραφίες
-που πλέον έχουν γίνει  άτυπη σύμβαση στον χώρο του λάιφ-στάιλ (ο καθένας γράφει βιβλίο, αφού και άλλοι το έχουν κάνει)- έχουν καταστήσει τη ''συγγραφή '' ενός βιβλίου στον συγκεκριμένο χώρο μόδα, γκλαμουριά και...παράσημο διασημότητας (ευτελίζοντας προφανώς την πράξη της συγγραφής, που για αρκετούς άλλους ανθρώπους συνιστά ορμέμφυτο, πάθος, αληθινη λατρεία για τον λόγο και την τέχνη του, κι όχι ''must'' δραστηριότητα κοινωνικής προβολής). Βάλτε και την οικονομική κρίση, που δίνει την ευκαιρία σε κάθε ..επώνυμο να κάνει μια ''αρπαχτή'', και έχετε το ιδανικό μείγμα μιας καταναλωτικής πράξης -''it's all about money''. 
 
Τί να κάνουν βέβαια και οι άμοιροι οι εκδοτικοί οίκοι, μέσα στην κρίση που διέρχονται, να μην εκδώσουν κάτι που μπορεί να τους προσφέρει ένα εύκολο κέρδος, αλλά και προβολή; Γιατί βέβαια, ως προς το τελευταίο, τα μίντια ευλογούν πάντα τα γένια τους. και θα σπεύσουν αμέσως να ρίξουν τους προβολείς στα μέλη της δικής τους ''οικογένειας'': στις περσόνες- εκκολαπτόμενους συγγραφείς-μιας χρήσης (άλλο βιβλίο δεν πρόκειται μάλλον κανείς απ' αυτούς να  εκδώσει).
 
 Έτσι όμως, χάριν της ανάγκης για χρήμα -που διαφεντεύει τα πάντα-, κανείς δεν αντιστέκεται, ώστε να διατηρήσει κάποιο επίπεδο σε πεδία κάπως πιο σοβαρά, όπως η συγγραφή, αλλά επίσης και  η τέχνη και η  Πολιτική: γιατί επίσης τηλεοπτικές περσόνες έχουν πυκνώσει τη Βουλή και συχνά εκλέγονται -χάριν της αναγνωρισιμότητάς τους από συνήθως μέτριες ή κακές τηλεοπτικές παραγωγές-, μέχρι και  πορνοστάρ των οποίων η εικόνα ''εξωραίζεται'' σε πρωινάδικα και στα ...Τατιανάδικα,  αμείβονται αδρά για τις......υπηρεσίες τους, λέει, στο ελληνικό τραγούδι και στα διάφορα ''ποπ- μπουζουκτσήδικα''. Τέλος, μην ξεχάσουμε και παραγωγούς σάτιρας που επηρεάζουν τις πολιτικές επιλογές του κόσμου (αλλά και γενικά διαμορφώνουν τη συλλογική συνείδηση), μέσα από τις περιβόητες stand-up παραγωγές τους. Ε, όλα τα παραπάνω μόνο προβληματισμούς μπορούν να εγείρουν για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. 
 
Η κοινωνία δεν πρόλαβε να αντισταθεί: η  ανάγκη για χρήμα, αλλά και το καλά ενορχηστρωμένο μάρκετινγκ των ποικιλώνυμων ΜΜΕ έχουν αφήσει ανεξέλεγκτους τους πιο σημαντικούς χώρους παραγωγής Πολιτισμού. Κι αν η κρίση δίνει την ευκαιρία ή την αφορμή συχνά για προβληματισμούς που διοχετεύονται στον χώρο της (ποιοτικής) Τέχνης, από την άλλη ευνοεί και ευτελείς παραγωγές, στον βωμό του χρήματος. Ας το προσέξουμε αυτο το δεύτερο. Ο Πολιτισμός αποτελεί πολύ σοβαρή υπόθεση, ώστε -στην ''ψευδεπίγραφη'' εκδοχή του- να γίνει ''σημαία'' ανθρώπων που -με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια- παράγουν επί χρόνια αντι-πολιτισμό και αντι-κουλτούρα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΑΝ ΣΚΕΨΗ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3