16 Δεκ, 2017


Η θέση της γυναίκας στην τηλεόραση εναλλάσσεται ανάμεσα σε πολλούς ρόλους, ανάλογα με τον τομέα που εκπροσωπεί. 

Τα τελευταία χρόνια, το γυναικείο φύλο μέσα από τον κόσμο της ελληνικής τηλεόρασης παραμένει να μην έχει κάνει μεγάλες αλλαγές. Γυναίκες περιποιημένες, γυναίκες με αυτοπεποίθηση αλλά και γυναίκες της διπλανής πόρτας με φυσική ομορφιά και χωρίς ίχνος μακιγιάζ. Η θέση της γυναίκας στην τηλεόραση αλλάζει ανάλογα με την κατηγορία που εξυπηρετεί. Για παράδειγμα αλλιώς εμφανίζεται η παρουσιάστρια στο δελτίο ειδήσεων , αλλιώς στη ψυχαγωγική εκπομπή, καθώς μεγάλη διαφορά έχει η παρουσία της γυναίκας στις διαφημίσεις αλλά και στις τηλεοπτικές σειρές.

Στον τομέα της ενημέρωσης η γυναίκα εμφανίζεται όμορφη, έξυπνη και δυναμική. Κάτι που παλαιότερα φάνταζε όνειρο. Πλέον, οι γυναίκες καταλαμβάνουν τη θέση της κεντρικής παρουσιάστριας, έχουν λόγο σε ότι συμβαίνει στην επικαιρότητα, βέβαια κατέχουν την κυρίαρχη θέση της συντονίστριας όπου οι υπόλοιποι θα πρέπει να υπακούουν. Η παρουσιάστρια του δελτίου ειδήσεων πρέπει να έχει ευπρεπή εμφάνιση και να φοράει συνήθως σακάκι, μ’αυτό τον τρόπο κερδίζει την εγκυρότητα της προς το τηλεοπτικό κοινό.

Στις ψυχαγωγικές εκπομπές οι γυναίκες είναι εντυπωσιακές, με έντονο μακιγιάζ, μαλλιά κομμωτηρίου, αδύνατες και ξανθιές! Η αλήθεια είναι πως οι μελαχρινές είναι ελάχιστες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι μελαχρινές δεν μπορούν να εντυπωσιάσουν, αλλά το φως της τηλεόρασης ακουμπάει γλυκά τις ξανθιές γυναίκες. Το ύψος πια έχει πάψει να είναι θέμα, καθώς κάποιες γυναίκες επιλέγουν άνετα και χαμηλά παπούτσια. Πάντα όμως προβάλλουν ένα περιποιημένο πρότυπο γυναίκας. Πολλές φορές οι τηλεθεάτριες επηρεάζονται από εκείνες. Στις πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές οι παρουσιάστριες μεταμορφώνονται ως ανήξερες γατούλες, κάνουν πολλές άσκοπες ερωτήσεις αποσκοπώντας στην τηλεθέαση. Μια τηλεθέαση η οποία στοχεύει σε γυναίκες που κάθονται στο σπίτι και είναι πιο κοντά στα δικά τους δεδομένα. 

Στις διαφημίσεις θα λέγαμε πως οι γυναίκες εμφανίζονται ως προϊόν εκμετάλλευσης. Στην περίπτωση αυτή οι γυναίκες είναι περισσότερο νέες με φυσική ομορφιά και χωρίς υπερβολές στην εμφάνιση. Πολλές φορές η γυναίκα είναι ένα αντικείμενο που χρησιμοποιεί το σώμα της για τις απαιτήσεις της διαφήμισης. Το σώμα της γυναίκας υποβιβάζεται και απαξιώνεται όταν προσπαθεί να αποδείξει πως αυτό το συγκεκριμένο κολάν εξαφανίζει την κυτταρίτιδα. Η γυναίκα στην διαφήμιση αποκτά πολλούς ρόλους όπως της νοικοκυράς, της συζύγου που αγοράζει προϊόντα και ψάχνει απεγνωσμένα το καλύτερο για εκείνη στις δουλειές του σπιτιού της κτλ. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως η διαφήμιση είναι το παντοδύναμο εργαλείο της επιβολής της εξουσίας στις γυναίκες γιατί έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το υποσυνείδητο εκατομμυρίων ανθρώπων με μια μόνο εικόνα.

 Από την άλλη οι γυναίκες μέσα από τις σειρές μπορούν να υποδυθούν θα λέγαμε πολλούς χαρακτήρες ανάλογα μ’αυτό που αποζητά κάθε φορά το έργο. Νοικοκυρά, εργαζόμενη, αφοσιωμένη σύζυγος, μανούλα, κακιά πεθερά, σέξι κοπέλα καθώς δεν είναι ουκ ο λίγες οι φορές που διακρίνεται η ευαισθησία της. Τα τελευταία χρόνια ακόμα και στις σειρές εμφανίζεται μια γυναίκα δυναμική που πατάει στα πόδια της και μπορεί να τα καταφέρει και χωρίς την συμβολή του άνδρα.

Ο πλανήτης των γυναικών στην τηλεόραση είναι σαν ένα όνειρο που όταν ξυπνήσεις έχει ήδη τελειώσει. Έτσι όταν σβήσει η τηλεόραση, θα σβήσει και ο πλανήτης των γυναικών. Ο πλανήτης της τελειότητας. Ο ψεύτικος πλανήτης!

Μακάρι η αληθινή ζωή των γυναικών να μην επηρεαζόταν απ’ αυτόν τον ψεύτικο πλανήτη. Πράγμα ακατόρθωτο. Γιατί όλες σχεδόν θέλουμε να ζήσουμε αυτό το τέλειο, το αψεγάδιαστο, το παραμύθι και την λάμψη. Όλα τ άλλα που ακούμε από τις γιαγιάδες μας… κοίτα αυτή που κοντεύει να φανεί το εσώρουχο της! Ίσως είναι μια δόση ζήλειας της εποχής που έζησαν και όλα ήταν καταπιεστικά και επικριτικά. Όμως τώρα όλα είναι αλλιώς και η θέση της γυναίκας βρίσκεται στη σωστή θέση, όταν βέβαια δεν υπάρχουν τα ακραία φαινόμενα της μόδας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΑΝ ΣΚΕΨΗ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3