19 Ιαν, 2018

Προς τα Ουράνια... όπως λεει η όμορφη επίγραφη στην πόρτα του μοναστηριού του Αγίου Ανδρέα ήταν το ταξίδι μας στο Άγιο Όρος! Μετά από πολλές προσπάθειες με τον φίλο μου καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε  αυτό το ταξιδι στο πιο Άγιο... των βουνών.

Ξεκινήσαμε για την Ουρανούπολη γεμάτοι ενέργεια και προσμονή να προλάβουμε το ταχύπλοο προς Δάφνη με προορισμό τις Καρυές.

«Χαλαρά» όπως λένε και στη Θεσσαλονίκη ... σε όλο το δρομο ο φίλος μου ο οποίος κατάλαβε πως έπρεπε να είμαστε στο εκδοτήριο διαμονητηρίων  8:30 αντί  8 που του ειχα πει εγώ. Φτάσαμε ένα τεταρτο πριν τις 8 και… εκ θαύματος υπάρχει ουρά τουλάχιστον 50 ατόμων…Πανικος! Τωρα τι κανουμε Χ.; Με κοιταζει με απορια…

Ρωτώ έναν υπάλληλο ο οποίος μου ζητά ταυτότητες έτσι ώστε να μας εκδοσει  τα διαμονητήρια άμεσα όπως και έγινε. Φτάνουμε λοιπόν οριακά στο ταχύπλοο 8 παρά... και μας δεχονται τελευταια στιγμη! Ουφ… ανασες ανακούφισης, ο Θεος έκανε πάλι το θαύμα του.

Φτάσαμε Ουρανουπολη... εκεί περίμεναν διάφορα μικρά λεωφορειακια, φορτώσαμε στο πρώτο διαθέσιμο τα πράγματά μας και το ταξίδι προς τις Καρυές μολις ξεκινησε. Άφιξη σε λιγότερο από μια ώρα και η πρώτη εικόνα κατεβαίνοντας προς το χωριό, ένα πανεμορφο και συνάμα παράξενο για τα Ελληνικα δεδομένα μοναστήρι που μοιάζει με την Αγία Πετρούπολη.

«Να δεις Χ. που αυτό θα είναι το μοναστήρι μας.» -Μπα αποκλείεται απαντα ο Χ

.18156922 10212523396305074 1638094440866196684 n

Στην πλατεία ένας μικρός πανικός από κόσμο διάφορων εθνικοτήτων,  ρωτάμε έναν μαγαζάτορα και μας δείχνει όντως ότι αυτό είναι το μοναστήρι Αγίου Ανδρέου όπου κλείσαμε διαμονή. Τα μπαγκαζιά μας, τα ποδαράκια μας και βουρ για τη Μονή. Όσο πλησιάζουμε η εικόνα μεγαλώνει στο κάδρο κι ενα δέος μας κυριεύει! Μοναδικό!

Όμορφα, έντονα χρώματα, παράξενοι τρούλοι, τεράστια κτήρια, μια πανέμορφη επιβλητική εκκλησία και στην είσοδο κάτω από ένα σκέπαστρο, τρεις μεγάλες καμπάνες, απομεινάρια μιας άλλης εποχης!

18119305 10212523418985641 4395815748201314477 n

Όμως είναι πολύ νωρίς και το Αρχονταρίκι κλειστό για να καταθέσουμε τα διαμονητήρια και να αφήσουμε τα πραγματά μας στο Κυριακο ενώ εμεις πρεπει να φυγουμε το συντομοτερο.

-Τωρα τι κανουμε Χ.; Ξαφνικά εμφανίζονται μπροστά μας γνώριμες φυσιογνωμίες, μια μεγάλη παρέα γνωστών, οι οποίοι μας προτρέπουν να αφήσουμε τα πραγματά και τα διαμονητηριά μας εκει και θα το κανονίσουν εκείνοι! Πάλι καλά, ο Θεος ξανάκανε το θαύμα Του. Και σα να μην εφτανε αυτό, την ωρα που περιμέναμε έξω από την μεγαλοπρεπή εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, ένας καλόγηρος έρχεται να ανοίξει για να κάνει κάποιες δουλειές. Κύριος από διπλα τον ρωτα: -Θα μας ανοίξετε να προσκυνήσουμε την κάρα του Αγίου Ανδρέα; -Το θέλετε πολύ ρωτά ο καλογηρος; -Πολύ, απανταμε εμεις. -Παρα πολύ; ξαναρωτά με το ωραιο του χαμόγελο ο  καλόγηρος -Ναι παρα πολύ, απαντάμε.

Κι όπως και έγινε μας ανοίγει, προσκυνάμε την κάρα του Αγίου Ανδρέα ενώ ταυτόχρονα έχουμε εντυπωσιαστεί  από την ομορφιά αυτής της μοναδικής εκκλησίας.

18157666 10212523425865813 8767340495172650951 n

Η ομορφότερη...από οσες εχω δει – όχι μονο εγώ - ακομη και από τον αγαπημένο μου Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης που είναι πάντα στην καρδιά μου. Θαύμα κι αυτό; Ποιος ξέρει, πάντως πολλες οι συμπτώσεις για να γίνουν τα πράγματα όπως τα θέλαμε.

Αναχωρούμε λοιπόν με τα πόδια για την Καψάλα να βρούμε το κελί του Πάτερ Ευθύμιου, ενός πεφωτισμένου γέροντα να του δώσουμε κάτι από την αδερφή του. Μετα από μισή ώρα περπάτημα βρίσκουμε το κελί αντικρίζοντας καμιά 30ρια άτομα να περιμένουν να εξομολογηθούν στο γέροντα. Δεν διανοούμαστε να μπούμε μέσα ενώ θέλαμε έστω να μας δώσει την ευλογία του.

Πέρνουμε την απόφαση και ρωτάμε έναν καλόγερο ο οποίος μας λέει να πάρουμε άδεια από τον επόμενο στην ουρά... Ο πάτερ Ευθύμιος, ένας όμορφος, αδύνατος, καλοσυνάτος γεροντάκος στο φτωχικό δωμάτιο του με σκισμένα ράσα και παντόφλες, ευγενικότατα μας δέχεται, μας μιλά και χαίρεται μόλις ακούει ότι έχουμε κάτι για κείνον από την αδερφή του. Αφήνουμε τα πράγματα και του ζητάμε να μας δώσει την ευχή του...

Γύρισε προς το μέρος μου με κοίταξε διαπεραστικά και ένιωσα πως κοιτά όχι στα μάτια μου αλλά στην ψυχή μου! Ένα ρίγος... σε μια μολις στιγμη ένιωσα ότι διαβασε τη ζωή μου όλη, τους πόνους μου, τους φόβους μου, τα άγχη μου, τις χαρές μου, τους προβληματισμούς μου!

Έτσι φύγαμε γεμάτοι ευλογία και χαρά. Με τη χάρη του Θεού, μας πήγαν όλα απρόσμενα καλά!

-Και τώρα τι κάνουμε Χ.; -Ξεκινάμε για το γυρισμό στην ανηφορική διαδρομή πλέον και καταλήγουμε στην πλατεία των Καρυών έξω από την κεντρική εκκλησία το «Πρωτάτο» να πιουμε έναν καφε, να ξεκουραστούμε και να ηρεμήσουμε απολαμβάνοντας τις ομορφιές τις φύσης κάνοντας σχέδια για το πώς θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε την επόμενη μέρα τον γέροντα Γαβριήλ και την Παναγούδα, το κελί του Αγίου Παισίου!

Κι ενώ κάναμε σχέδια... εμφανίστηκαν μπροστά μας πάλι οι γνώριμοι φίλοι σε μια ομάδα 7-10 ατόμων,  μας ρωτούν αν θέλουμε να πάμε προς την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου, στο κελί του γέροντα Γαβριήλ και στην Παναγούδα! Κοιταχτήκαμε γεμάτοι απορια…είναι δυνατόν; Είναι δυνατόν Θεέ μου;;; Είναι δυνατόν ότι σκεφτήκαμε με κάποιο τρόπο να έρχεται μπροστά μας, να μας συναντα, να γίνεται πραγματικότητα; Γίνεται; Αν αυτό δεν είναι θαύμα, δεν είναι Θεική παρέμβαση, τι είναι;

Όλοι μαζί... μια μεγάλη παρέα κατηφορίζουμε προς τη Μονή Κουτλουμουσίου όπου μετό από κάμποση ώρα διαδρομής σε μονοπάτια και δρόμους, αντικρίσαμε το όμορφο μοναστήρι. Μπήκαμε μέσα και κατευθυνθήκαμε προς την κεντρική εκκλησία για να προσκυνήσουμε. Όλα υπεροχα!

Αφού απολαύσαμε κάθε εικόνα τριγύρω μας χωριστήκαμε σε δύο ομάδες γιατί κάποιοι  κουράστηκαν και δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Έμειναν εκεί να μας περιμένουν. Οι υπόλοιποι κατηφορήσαμε προς το κελί του γέροντα Γαβριήλ. Φτάσαμε σε ένα φτωχικό σπιτάκι μ'ένα δέντρο απ’έξω που σχηματίζει με τον κορμό του το σταυρό... έχει όμως κι ένα σταυρό καρφωμένο στο σημείο εκείνο. Είναι το ίδιο δέντρο που ο γέροντας θέλησε κάποια στιγμή να κόψει αλλά ο γέροντας Παίσιος του είπε: «Άστο το δέντρο είναι ευλογημένο δεν το βλέπεις που σχηματίζει σταυρό;»

18119493 10212523468826887 3072717633924666786 n

Περιμέναμε να έρθει η σειρά μας... Μετά από λίγο μας δέχεται ο γέροντας. Στο δωματιάκι του, σε μιαν άκρη γράφει κάτι με το βλέμμα προς το παραθυρο ενώ μας μιλά, διχως να απαντήσει στις ερωτήσεις μας, μας λέει κάποια πράγματα που μέλει να συμβούν! Παίρνουμε την ευλογία του κι αφού μας κέρασε λουκουμάκι... κλασσικό για περιπατητές του Αγίου Όρους, ξεκινήσαμε για το κελι του Αγιου Παισιου.

Έχουμε πλέον μείνει ακόμη λιγότεροι - τέσσερα μόλις άτομα - οι υπόλοιποι ήταν αρκετά κουρασμένοι  και η διαδρομή δυσκολότερη μέσα από στενά δασικά δρομάκια σχηματισμένα από τους επισκέπτες, πανέμορφα ξύλινα γεφυράκια πάνω από κρύα τρεχούμενα νερά και απόκρυμνες πλαγιές.

Ο δρόμος, δύσκολος και κουραστικός... Όμως κούραση δεν ένιωσα παρά την αυπνία και το μεγάλο ταξίδι...λες και τα πόδια μου έχουν βγάλει φτερά, λες και η δυναμή μου είναι αστήρευτη σαν να έχει επιβληθεί η ψυχή στο σώμα!!! Περιπλανηθήκαμε λίγο προς το άγνωστο, συναντήσαμε κάποιους άλλους που γύρισαν από Εκεί, τους  ρωτήσαμε  πως θα πάμε στο κελι.

Συνεχίσαμε την πορεία μας... ξεπρόβαλε μπροστά μας ανάμεσα στην πυκνή φυλλωσιά ένα μικρό σπιτάκι με τσίγκινη σκεπή και τα γνωστά κουτσουράκια έξω που ο γέροντας  τότε Άγιος Παίσιος υποδεχόταν τους επισκέπτες του, τους συγκινούσε με τις ρήσεις του και είχε πάντα να τους δίνει μια συμβουλή κι ευλογία…

18056920 10212523470306924 8857618866084067141 n

Και πάλι δέος! Δέος γιατί εκεί έζησε ένας από τους πιο γνωστούς σύγχρονους Αγίους, γιατί το μέρος από μόνο του, σου μεταδίδει μια ευλογία, μια ηρεμία, μια Αγιότητα! Μπαίνοντας μέσα ένας καλόγερος μας μιλά, μας παει στο στασίδι του Αγίου και στο ιερό του, μας δείχνει την μικρή εικόνα της Παναγίας Ιεροσολυμήτισσας που έβλεπε ο Άγιος Παισιος στα όνειρά Του!

18157151 10212523472386976 9106317591654041398 n

Φύγαμε γεμάτοι ευτυχία και ευλογία που καταφέραμε να κάνουμε τόσα πολλά από τα όνειρα μας πραγματικότητα με τη βοήθεια του Θεού.

Στη Μονή Κουτλουμουσίου μας περίμενε η μεγάλη παρεα.. Είχαν  βγάλει κονσέρβες, τσιπουράκι και λογης λογης μεζέδες για να γιορτάσουμε αυτή την υπέροχη εμπειρία. Γιατί γιορτή είναι! Είναι μοναδικο πως ο κοινός προορισμός, μας ένωσε τόσο πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, μας έφερε κοντά  μια δύναμη, μια ευλογία...

Γυρίσαμε στο κατάλυμα μας στο Κυριακό της Μονής Αγίου Ανδρέα, ξεκούραση για λίγη ώρα και εγερτήριο στις 4 για φαγητό πρώτα και μετά εσπερινό στην μοναδική εκκλησία. Η λειτουργία μοναδική, το περιβάλλον υπέροχο, απόλυτη ησυχία...ακόμη κι η ανάσα που παίρνεις. Κατανυκτική ατμόσφαιρα καθώς πάλι  για μας “τυγχάνει” να βρίσκεται ο αρχιεπίσκοπος Αστέριος.

Στο Κυριακό, σαν ''δεμένη''  παρέα δεν σταματήσαμε να κάνουμε πλάκα, εξιστορώντας ο καθένας μας τις εμπειρίες του. Μέχρι που πήγε 11 και οι πρώτοι νυσταξάντες άρχισαν να αφήνονται στα χέρια του Μορφέα. Κι εδώ αρχίζουν τα ''όργανα''. Ροχαλητά κάθε είδους από την κούραση και  πως να ξεκουραστείς μέχρι τις 3 που ξεκινά ο όρθρος;

…Πήγε κιόλας τρεις; Η πρώτη σκέψη μου... με το λιγοστό ύπνο από τις 12.30, τα ακουστικά στα αυτιά ακούγωντας ύμνους από τον ιεροψάλτη Βασιλικό και τα μάτια να μη θέλουν να ανοιξουν. Κι όμως η διάθεση στα ύψη σηκώνομαι δίχως δισταγμό ανάβω τα φώτα και φωνάζω τους άλλους να σηκωθούν…ατυχώς! Ξέρουν κάτι που δεν ξέρω; Είναι δυνατόν να πάω μόνος στη λειτουργια; Ρωτώ τον φίλο μου Χ. και μου απαντά μέσα στον ύπνο του «εγω θα έρθω κατά τις 5!»

Στην εκκλησία είμαστε εγώ με άλλους δυο προσκυνητές, μερικοί καλόγεροι κι ο Αρχιεπίσκοπος. Μια λειτουργία μόνο με κεριά τόσο κοντά στο Θεό σαν να πετάς στους ουρανούς.

Γύρισα στο Κυριακό ενώ οι άλλοι πήγαν για πρωινό, κοιμήθηκα  λιγάκι...Μετά κατηφορίσαμε σιγά σιγά προς την πλατεία του χωριού...  Ήπιαμε το καφεδάκι μας, αγναντέψαμε το όμορφο τοπίο μέσα στο πρωινό κρύο μέχρι να έρθει το λεωφορείο για Δάφνη.

Μετά από μιας ώρας διαδρομή φτάσαμε... Μέχρι που ήρθε κατά τις 12 η “Αγια Αννα” επιβιβαστήκαμε με κατεύθυνση προς το άκρο του ποδιού. Φτάσαμε στον τελικό προορισμό μας τη Νέα Σκήτη, γνώριμη πλέον για μένα από την τελευταία επίσκεψη μου άγνωστη για τον φίλο μου Χ. όσο κι εντυπωσιακή.

Ανηφορίσαμε προς το κελι του πατερ Βενέδικτου ενώ στο δρόμο μας συναντήσαμε μια ομάδα από μουλάρια, απαραίτητο μέσο για τη μεταφορά πραγμάτων στα σοκάκια της Σκήτης.

18057795 10212523568589381 3245695200850202933 n

Στο κελί, μας περιμένει ο υποτακτικός του πάτερ Βενέδικου, Πορφύριος με έναν νεαρό καθηγητή Θεολογίας από τη Ρουμανία και πολύ καλό άνθρωπο τον Λουκιανό. Εμφανίστηκε ο πατερ Βενεδικτος μας αγκάλιασε με την όμορφη αύρα του! Καθήσαμε ώρες εκεί στην ωραία αυλή του, να απολαύσαμε τον ηλιο του Αγιου Ορους και την όμορφη θέα προς το Αιγαίο, μας κέρασε καφε και συζητήσαμε πολλά και διάφορα μέχρι τον εσπερινό, μας συμβούλευσε όπως μονάχα εκείνος ξέρει για το κάθετι που απασχολούσε τον καθένα μας!

Εσπερινός διαφορετικός... από εκείνον των εκκλησιών των πόλεων, συζητήσεις ξανά μεχρί να πεσει ο ηλιος.. κι αφου φαμε τα ωραία εδέσματα που μας πρόσφεραν επιστροφή στα δωματιά μας για να ξεκουραστούμε... Πρωινό ξύπνημα, καφές με το ψωμί –  νηστεία –  φρέσκα πορτοκάλια απευθείας από το δέντρο, περιήγηση στο εργαστήρι... Εκεί ο πατερ Βενέδικτος μας έδειξε τα βιβλία που εκδίδει καθώς και τις ωραίες αγιογραφίες που έχουν φτιάξει με τον πατερ Πορφύριο δίνοντας μας μάλιστα κάποια αντίγραφα, δώρο για την επιστροφή μας... Έφτασε η ώρα του αποχωρισμού... Εδώ αυτό το υπέροχο ταξίδι έφτασε στο τέλος του!

18157245 10212523576589581 6607200975069993149 n

Γεμάτοι μοναδικά συναισθήματα, ηρεμία, αγαλίαση και ευτυχία αλλά κυρίως γεμάτοι από ευλογία, αυτό το μοναδικό συναίσθημα που μόνο όσοι έχουν επισκεφθεί - αλλά να το θέλουν με όλη τους την καρδιά- το Άγιο Όρος μπορούν να νοιώσουν και να καταλάβουν τη σημασία του!

Είμαστε τυχεροί σκέφτομαι που έχουμε την υγεία μας και μας αξίωσε ο Θεός να πραγματοποιήσουμε αυτό το όνειρο μας, το ταξίδι «προς τους Ουρανούς»...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

• Κρύο και χιόνια στα ορεινά

Στην Αττική προβλέπονται λίγες νεφώσεις που γρήγορα θα αυξηθούν. Πιθανότητα βροχών το βράδυ. Οι άνεμοι μεταβλητοί 3-4 μποφόρ. Βαθμιαία θα γίνουν νότιοι, νοτιοδυτικοί 3-4...

• Ζουράρις: «Ό,τι είναι σάτιρα δεν καταδικάζεται»

«Ο,τι είναι σάτιρα, δεν καταδικάζεται» ήταν το σχόλιο που έκανε ο Κώστας Ζουράρις μετά το σάλο που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες με τις δηλώσεις του και την επιστολή παραίτησής του στον...

• Συνεχίζονται οι έρευνες για τους δύο ψαράδες

Για δεύτερη μέρα συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των δύο ψαράδων, οι οποίοι αγνοούνται, από χθες το μεσημέρι, στη λίμνη της Μικρής Βόλβης.

• «Όχι» σε όνομα με τον όρο «Μακεδονία» λέει το 68%

«Όχι» στην ύπαρξη του όρου «Μακεδονία» στην ονομασία της ΠΓΔΜ λέει το 68% των πολιτών, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Marc, που δημοσιεύεται στην...

• Σε απεργιακό κλοιό η χώρα

Με απεργίες, στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κορυφώνονται σήμερα οι κινητοποιήσεις ενάντια στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται το βράδυ στη...