24 Φεβ, 2020

Το κλείσιμο της χρονιάς μάς επεφύλασσε μια σειρά από ενδιαφέρουσες εγχώριες κινηματογραφικές προτάσεις, που δείχνουν ότι παρά την κρίση το ελληνικό σινεμά περνάει μια περίοδο ακμής.

Στις ταινίες που θα δούμε τον χειμώνα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι ταινίες «Ουζερί Τσιτσάνης» του Μανούσου Μανουσάκη, «Ένας άλλος κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη.

Η πρώτη από αυτές συναντά ήδη το κοινό στις κινηματογραφικές αίθουσες και φαίνεται πως αρέσει, κάτι πολύ ευχάριστο αφού δείχνει πως οι κινηματογραφόφιλοι αναζητούν το ποιοτικό σινεμά, όπως έγινε και πριν από δύο χρόνια με τη «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη.

Και είναι σίγουρα ευχάριστο το γεγονός ότι ο Μανούσος Μανουσάκης, ένας σκηνοθέτης που οι περισσότεροι τον γνώρισαν ως τηλεοπτικό παρά το κινηματογραφικό παρελθόν του («Το τραγούδι της επιστροφής», «Η σκιάχτρα»), επιστρέφει στα παλιά του λημέρια με μια ταινία που πάλλεται από ψυχή και αλήθεια.

Έχοντας επιτύχει μια άριστη αναπαράσταση της ζοφερής εποχής της γερμανικής κατοχής, εμπιστεύθηκε στους πρώτους αλλά και στους δευτερεύοντες ρόλους εξαιρετικούς ηθοποιούς, τόσο της νέας γενιάς (Κωνσταντίνου, Φραγκούλης, Χειλά-Φαμέλη, Τρουφάκου) όσο και μεγαλύτερους (Στάνκογλου, Σκιαδαρέσης, Κομνηνός, Τζελέπης).

Τα τραγούδια του Τσιτσάνη, ζωντανή απεικόνιση της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, δεν συνιστούν ένα απλό «σάουντρακ» αλλά προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη δραματικότητα και βάθος στην ιστορία του Έλληνα και της Εβραίας που ερωτεύονται στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής.

Η παραγωγή είναι και φαίνεται πλούσια, ωστόσο εκείνο που μαγεύει στο πανί είναι η αλήθεια και η ένταση των συναισθημάτων. Τα χρήματα είναι μεν αναγκαία για ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά χωρίς ταλέντο δεν γίνεται τίποτε. Και το ταλέντο ξεχειλίζει σε όλους τους συντελεστές αυτής της ταινίας.

Για το τέλος θα ήθελα να κάνω μια ειδική μνεία στον εξαιρετικό και αδίκως εξαφανισμένο τα τελευταία χρόνια Αλμπέρτο Εσκενάζυ, η πειστική παρουσία του οποίου στην ταινία αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη.                   . 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΑΝ ΣΚΕΨΗ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3